Ülkemizin lider sanayi grupları arasında yer alan ve ülke ekonomisine etkileri ciddi boyutlarda olan otomotiv sanayii içinde mühendislik faaliyetlerinin üniversite - sanayi ile işbirliği içinde yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Hem teknik personel hem de mühendis kadrosu için bu ihtiyacı karşılamak amacıyla ‟2. Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı - IAEC” 2-3 Kasım 2017 tarihlerinde İstanbul Swiss Otel’de düzenlendi. Konferans Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği, Otomotiv Sanayi Derneği, Otomotiv Teknoloji Platformu ile TAYSAD (Otomotiv Yan Sanayicileri Derneği) ortaklığı ve SAE (Otomotiv Mühendisleri odası) işbirliği ile organize edildi. Konferansa üniversitemizi Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Orhan Torkul ile Araştırma Merkezi Müdürü Prof.Dr. Hakan Soyhan temsil etti. Konferans sonrası Prof. Torkul yaptığı açıklamada yakın gelecekte ulaşımın yapısında iki önemli değişiklik olacağını belirtti: Taşıt kontrolünün otonom olması (sürücüsüz) ve taşıt sahipliğinin şahıslardan ticari firmalara veya kurumlara geçmesi. Sürücüsüz ve paylaşımlı otomobillerin halen yaygın bir problem olan tek kişilik yolculuklardaki maliyeti 0 azaltacağının beklendiğini bildiren Torkul, birbiriyle iletişim kuran otomobiller ile hem otomobiller arası kaza oranının azaltılabileceğini hem de yakıt sarfiyatının azaltılarak hava kirliliğinin sıfıra yaklaştırılmasının mümkün olacağını söyledi.
Konferansa otomotiv sanayinin mühendislik konularında atılması gereken adımlar, mühendisliğin otomotiv sanayindeki mevcut dinamikleri ve uluslararası alanda uzmanların görüşleri dünyadaki gelişmeler örneklenerek katılımcılarla paylaşıldı.
Bu yıl “Gelecekte Hareketlilik” teması çerçevesinde, “Sürücüsüz Araçlar”, “Akıllı Şehirler”, “Üniversite-Sanayi İşbirliği” ve “Mühendislik Eğitimi” konularının değerlendirildiği konferansın organizasyonu kapsamında oluşturulan kurullar Kasım 2016 ‘den bu yana çalışmalarını sürdürdü. Kurullarda Sakarya Üniversitesi’ni temsilen görev alan Prof.Dr. Hakan Soyhan sürücüsüz otomobillere, akıllı şehir altyapılarına doğru ilerlerken, insanların kendi araçlarına sahip olması yerine paylaşımlı araçlara yöneleceği günlere geldiğimizi söyledi. Yerli otomobil kampanyasında bu bağlamda birçok endüstrinin aracın gelişiminde rol sahibi olacağını ifade eden Soyhan, 2030’lara geldiğimizde, ulaşım araçlarının neredeyse yüzde 30’unun elektrikli ya da hidrojen bazlı motorlar kullanacağını söyledi. Soyhan, artık bireysel ulaşım anlayışının yerini paylaşımlı sistemlere doğru bıraktığını, bu durumun dünya ile aynı anda elektrikli-elektronik araç teknolojisine geçme durumunda olan yerli üreticilere önemli bir fırsat sağladığını sözlerine ekledi.